Kroniki Jaaru. Tajemne imię - Adam Faber

Tajemne imię to czwarty tom z magicznej serii Kroniki Jaaru i jak dla mnie najpiękniejsza, najbadziej bajeczna okładka wśród wszystkich części. Jednak nie dajcie się zwieść bajkowej aurze tego wydania - ten tom przyniesie zdecydowanie bardziej mroczny klimat, niż poprzednie. Może to kwestia Cienistej Krainy Tir-Na-Nog, gdzie przebywa część bohaterów, a może powrót strasznego Wielkiego Pana. W każdym razie Tajemne imię przyniesie wiele emocji i zwrotów akcji oraz wydarzeń, które zmienią bieg historii Jaaru.


Po wydarzeniach z trzeciego tomu, Strażnicy Kamieni zostają rodzieleni. Kate postanawia pozostać w Cienistej Krainie wraz z Lilian i Darriem, natomiast pozostali przebywają w Londynie i Elphame. Nie mogą dojść do porozumienia, ponieważ część z nich opowiada się za Tir-Na-Nog, a reszta jest przeciwna temu królestwu i uważa ich zamiary za wrogie. Jak się okazuje, już wkrótce trzeba będzie doprowadzić do połączenia sił obu krain, ponieważ zagraża im znacznie większe niebezpieczeństwo. Jednak ciężko dojść do porozumienia, jeśli w gre wchodzą wzajemne żale, pretensje, a przede wszystkim brak kontaktu między bohaterami. 

Królowa Tir-Na-Nog wtajemnicza Kate w wiele istotnych spraw związanych z królestwem, jak również dba o rozwój jej magii. W międzyczasie odbywa się ślub Fione i jej syna, który zostaje pięknie opisany w książce.  Jednak radosne chwile nie trwają długo, gdyż widmo odradzającego się Przeklętego wisi nad Jaarem, zbierającego coraz więcej popleczników. Ważną rolę odegrała tu postać, o której bym tego nigdy nie powiedziała - Mel, przyjaciółka Kate. Zadziwiające jest to, że nie mając ze sobą kontaktu od dłuższego czasu, przypadkowo obie stały się częścią tej samej historii.

Tajemne imię jest na pewno emocjonującą lekturą, przynosi wiele nowych wydarzeń, jak również postaci. Poznajemy lepiej losy mieszkańców Jaaru, historię ludów, mity z nią związane. Jednak ilość tajemnic i mroczny klimat, nadaje mu specyficzny charakter. Nie brak momentów strasznych, smutnych, a nieraz niewyjaśnionych. Na szczęście z czasem część spraw zostaje (lub dopiero będzie) rozwiązana. Mam nadzieję, że kolejny, piąty tom, odkryje jeszcze więcej tajemnic Jaaru.

www.czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Musze przyznać, że poza tytułem to już sama okładka bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas rozważam przeczytanie tej serii i coraz bardziej mnie nią kusisz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa seria, którą muszę nadrobić, bo za dużo już tomów się ukazało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię fantastyki, ale okładka faktycznie jest cudna i bardzo klimatyczna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już ci to pisałam, więc się lekko powtórzę. Ty jesteś jakaś dziwna, bo mi sk pierwsza cześć nie podobała 🤷‍♀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem! :D Ja bym się nie poddawała po pierwszej, bo to takie wprowadzenie, a każda kolejna część jest coraz bardziej dojrzała i mroczna... ;)

      Usuń
  6. Ja póki co odpuszczam sobie wszelkie serie. Na półce mam sporo jednotomowych powieści.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo podoba mi się ta saga, nie pozostaje mi nic innego, jak ją przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej serii, ale chyba raczej dla młodzieży :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, świetnie się sprawdzi u młodego czytelnika, ale starszy również może polubić serię - tak jak ja!

      Usuń
    2. ja tam się czuje cały czas jako młody czytelnik, czyli pewnie mi się spodoba ;-)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa seria ale chyba raczej dla młodzieży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca, czego jestem osobiście przykładem! :D

      Usuń
  10. Śliczna okładka ❤️. Już od jakiegoś czasu chodzi za mną ta seria 😁 chyba najwyższy czas się za nią wziąść ♥️

    OdpowiedzUsuń
  11. Tej części Kronik Jaaru jeszcze nie czytałam :) Muszę jak najszybciej to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładka rzeczywiście ładna, a i treść zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  13. zapisuję tytuł, jakby brakowało mi inspiracji na prezent dla pewnej osoby.

    OdpowiedzUsuń
  14. Faktycznie, ile części serii. Widać, że jesteś fanką tych książek i historii.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty