Turbulencja - kpt. Dariusz Kulik

Jak to jest z tymi turbulencjami? Czy strach przed lataniem jest uzasadniony? Ja osobiście jestem z osób, które odczuwają pewnien dyskomfort, kiedy mają wzlecieć ponad ziemię. Dlatego z chęcią sięgnęłam po tę książkę - napisał ją autor świetnego kanału Turbulencja na YouTube, kpt. Dariusz Kulik. W przyjemny i prosty sposób postanowił wyjaśnić najbardziej interesujące dla pasażerów kwestie. To głównie dzięki ich pytaniom powstała książka o lataniu, która na pewno przypadnie Wam do gustu.


Przede wszystkim mamy tutaj sporą dawkę wiedzy o samolocie. Najważniejsze informacje dotyczące budowy, pojemności paliwa i małą lekcję fizyki - jak to wszystko się odbywa, że samolot leci. Informacje podane są w łatwy do przyswojenia sposób i okraszone dużą ilością schematów czy zdjęć. Świetna gratka dla fanów techniki. Poza tym dowiemy się więcej o lotniskach, ich pracownikach, procedurach dotyczących lotów. Czy mieliście pojęcie, ile trzeba zrobić między kolejnymi lotami, gdy wysiadają z samolotu pasażerowie, a kolejni już czekają na wejście na pokład? I to wszystko niekiedy w bardzo krótkim czasie.

Autor dużo opowiada o swojej pracy. Dowiemy się ile pieniędzy i czasu trzeba włożyć w kursy uprawniające do latania, a także czy potrzebne jest kierunkowe wykształcenie. Sporo informacji o liniach lotniczych z różnych miejsc świata oraz ich załogach. Myślę, że zaskoczy Was, jak wiele się różnią. Tak samo jest z rekrutacją na stanowiska pilota - zależnie od firmy będzie inna. Kapitan przybliża nam początki swojej kariery, która może nie była zbyt łatwa ze względu na kryzys, ale jak w końcu doszedł do swojej pozycji kapitana.

Książkę uzupełniają wykresy, mapki, diagramy oraz przede wszystkim piękne zdjęcia wykonane przez kapitana Kulika. Jest to człowiek, który podczas lotu zwraca uwagę na wiele szczegółów i robi mnóstwo pięknych zdjęć. Człowiek z pasją. I tak też opowiada o swojej pracy w Turbulencji - z zaangażowaniem, z humorystyczną nutką, ale bardzo profesjonalnie. Przeczytałam ją z przyjemnością i wzbudziła we mnie zainteresowanie wieloma rzeczami związanymi z lataniem, na które do tej pory nie zwracałam uwagi, bądz wcale nie miałam pojęcia. Polecam naprawdę każdemu!

Komentarze

  1. Słyszałam sporo o tej książce. Lubię poznawać tajniki ciekawych zawodów, więc z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śledzę wloga i czekam na własną książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi bardzo ciekawie, chętnie przeczytałabym taką publikację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię latać samolotem, ale książką nie jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że nie jest to pozycja dla mnie, ale mojemu tacie z pewnością by się spodobała. Wędrówki po kuchni

    OdpowiedzUsuń
  6. Naoglądałam się filmów o katastrofach samolotów
    i powiedziałam, ż nie wsiądę...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy nie leciałam samolotem A jak o tym pomyśle to już mi niedobrze habab

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie ciekawostki na temat lotnictwa, więc chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej ksiazce ale jakoś to nie jest moja tematyka

    OdpowiedzUsuń
  10. Te piękne zdjęcia zawarte w ksiażce najbardziej mnie skusiły.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam doświadczenia w lataniu i nie odczuwam dyskomfortu, lecz jeśli bym miała szukała bym właśnie takich poradników.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham podróżować, ale jakby była możliwa opcja teleportacji albo jakikolwiek inny w miarę szybki sposób na to, by się przemieszczać między kontynentami, to byłabym przeszczęśliwa. Myślę, że taka książka może być ciekawa, ale pewnie nie rozwiąże problemów osób, które miałyby fobię przed lataniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. To książka dla mnie bo latanie bardzo mnie interesuje

    OdpowiedzUsuń
  14. To książka zdecydowanie dla mnie, może przekona mnie do latania!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty