Elegantki, trucicielki i inne ziółka - Adrienne Barman

Cudownie ilustrowany, prawdziwie wyjątkowy atlas roślin! Tych, które spotykami na codzień oraz tych zupełnie nam nieznanych. Książka podzielona jest na krótkie działy tematyczne, mamy tutaj rośliny lecznicze czy mięsożerne, rośliny o konkretnych kolorach czy występujące tylko na danych kontynentach oraz mnóstwo innych kategorii, które naprawdę ułatwią zapamiętanie dziecku poszczególnych gatunków. 


 Nie lada gratka dla małego wielbiciela roślinności czy dopiero tego początkującego, albo po prostu każdego ciekawego świata dzieciaka. I nie tylko! Jako dorosła osoba, która z botaniką miała i ma trochę wspólnego byłam zachwycona tym atlasem roślin, sama dowiedziałam się czegoś nowego i ciekawego. Ilość barw w tej książce przyprawia o zawrót głowy, do tego zawiera mnóstwo zabawnych komentarzy i rysunków, przy których zatracicie się na długi czas.

Co urzekło mnie pierwsze w tej książce - jest to pozycja dedykowana młodszym odbiorcom, ale jakże wyjątkowa i inna niż wszystkie. Cieszę się, że powstała, ponieważ naprawdę zainteresowała mojego syna (i przy okazji pół rodziny!). Jakaż była nasza radość, kiedy na dość realistycznie oddających cechy poszczególnych roślin rysunkach, udało się odnaleźć te znane nam z własnego ogródka, spacerów po lesie czy innych odwiedzanych miejsach. Ciekawe informacje o nietypowych gatunkach dały naprawdę świetny przyczynek do dalszych poszukiwań i odkrywania informacji na ich temat w innych źródłach. Nie ma nic lepszego niż zaszczepienie ciekawości i tej radości w odkrywaniu nowego - szczególnie teraz.

Klasyfikacja roślin jakże nietypowa i nieoczywista, a przy tym zabawna, autorka naprawdę nas zaskoczyła i to bardzo pozytwynie. Z chęcią sięgniemy po inne tomy z tej serii, bo naprawdę warto.
Jeśli szukacie czegoś dla fana roślin, albo chcecie zainteresować kogoś roślinnością, a może chcecie sobie zrobić przyjemny prezent - niech nie zabraknie i tej pozycji na Waszych półkach (nie tylko Waszych dzieci).

Komentarze

  1. Mnie od dziecka mega kręcą takie książki i liczę na to, że młodsze pokolenia też. Pamiętam jak byłam mała i robiłam swój zielnik, właśnie szukając informacji o roślinach. 😊 Ekstra prezent na dziecka i super, że spodobał się Twojemu synkowi. ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba zasuszałam różne kwiaty, ale to było już tak dawno temu :)

      Usuń
    2. Też robiłam swój zielnik w dzieciństwie, a potem na studiach, świetna sprawa! :D

      Usuń
  2. Sama z chęcią bym się z tą publikacją zapoznała, coś innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo pomyślałam, gdy ją zobaczyłam po raz pierwszy :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tego typu publikację, dlatego z chęcią i ogromna ciekawością zajrzała bym do środka. 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, środek jeszcze ciekawszy niż okładka! ;)

      Usuń
  4. Wspaniała książka, myślę że mogłabym ją sprezentować mojej mamie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko ma takie upodobania to będzie trafiony prezent. :)

      Usuń
  5. Świetna książka, sama bym z chęcią zajrzała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najbardziej, gdy już zajrzysz przepadniesz na długi czas ;)

      Usuń
  6. Sama chętnie sięgnę po książkę, zawsze lubię dowiadywać się czegoś nowego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe życie się uczymy, nawet ja dowiedziałam się mnóstwa ciekawych rzeczy. :)

      Usuń
  7. Zapowiada się bardzo ciekawie, może to będzie miła odmiana od książeczek o zwierzętach

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty