Czytam Pierwszy - portal dla recenzentów

Od pewnego czasu pytacie mnie o portal Czytam Pierwszy, z którego korzystam pisząc recenzje książek na moim blogu. Aby odpowiedzieć na wszystkie pytania i polecić Wam tą stronę postanowiłam napisać post - wszystko co najważniejsze i co chcielibyście wiedzieć w jednym miejscu. 



Czym jest Czytam Pierwszy? To portal dla prawdziwych książkoholików, szczególnie tych, którzy uwielbiają dzielić się wrażeniami po przeczytaniu książki umieszczając swoje recenzje na blogu oraz innych stronach czy swoich social mediach. Co wyróżnia CzP? Za swoje recenzje dostajemy punkty, które następnie możemy wydać na kolejne książki. I tak w prosty i przyjemny sposób, bez użerania się z wydawnictwami, nasza kolekcja przeczytanych książek się powiększa (ups! tylko miejsca brak!), a możliwości recenzowania nowości, szczególnie ulubionych autorów, przyprawiają książkoholika o istny zawrót głowy.

Portal dba o to, abyśmy mieli co czytać - praktycznie co tydzień pojawiają się nowe, ciekawe książki. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja na portalu jestem praktycznie od początku jego istnienia, jednak przez brak czasu zrecenzowanych książek nie jest tak wiele - co staram się nadrabiać obecnie. Na zdjęciu widzicie wszystkie egzemplarze jakie otrzymałam za punkty za recenzje (plus dwie nowości są w drodze).


Oprócz książek na portalu pojawiają się również ebooki oraz gadżety książkowe (i nie tylko), które możemy dostać za uzbierane punkty. Mnie ostatnio udało się dorwać śliczny planer, który również wkrótce zrecenzuje. W zakładce gadżety pojawiały się również świece, zakładki, notesy, kosmetyki, figurki Pop oraz książki, których jako nagrody nie recenzujemy (ja ostatnio wzięłam Nosowską "A ja żem...").

Jak zacząć przygodę z Czytam Pierwszy? Należy się zarejestrować wchodząc na stronę (kliknij w baner pod postem). Na wstępie za rejestrację dostajemy 50 ISBNów (punktów), za które już możemy dostać jakiś ciekawy ebook. Jeśli koniecznie chcemy uzbierać na papierową wersję książki możliwości jest kilka. Można udostępniać na FB grafiki znajdujące się przy każdej książce na portalu, możemy zrecenzować książkę którą mamy lub wypożyczyliśmy w bibliotece (jeśli aktualnie jest do recenzowania na stronie). Za polubienie social mediów CzP również dostajemy punkty. Dokładna punktacja podana jest na stronie, jak również miejsca w których możemy zamieszczać recenzje. Sporo punktów jest za blog, ale jeśli go nie macie również wysoko punktowany jest portal Lubimy Czytać czy Empik, za recenzje na stronach księgarni internetowych również dostajemy ISBNy. Na portalu nic nie dzieje się automatycznie - wszystkie linki do recenzji należy zgłaszać na stronie przez specjalny formularz, punkty naliczają się gdy moderator przeczyta, zaakceptuje i je przyzna.

Wszystkie książki na portalu są darmowe, ile ich dostaniecie od recenzji zależy tylko od tego ile pracy włożycie w pisani recenzji. Zostają na zawsze u Was i możecie robić z nimi co chcecie. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do rejestracji i oczywiście życzyć miłego czytania z Czytam Pierwszy!

A może już jesteście na portalu? Co ciekawego udało Wam się dorwać? ;)

Kochani, jeśli chcecie dostać dodatkowe punkty za rejestrację podajcie mój adres email w formularzu: e-l-a-n@wp.pl - po dodaniu pierwszej recenzji punkty zostaną przyzane.

Komentarze

  1. Jeszcze nie słyszałam o takim portalu. Korzystam z Lubimy Czytać i jak na razie mi to wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzję na Lubimy Czytać również się tam liczą, a poza tym na LCz nie dostajemy książek za recenzje ;)

      Usuń
  2. Nigdy wczesniej o tym portalu nie slyszalam, chetnie tam zajrze i zorienyuje sie w mozliwosciach :) Dzieki za polecenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecę mojemu przyjacielowi. Jest prawdziwym molem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym portalu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialna opcja dla nałogowych czytaczy. Sama bym skorzystała, gdyby nie brak czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam... Ale staram się mobilizować, bo kocham książki 😍

      Usuń
  6. Jaka rewelacyjna inicjatywa! Aż zaczęłam żałować, że nie mam bloga książkowego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba mieć typowo książkowego bloga aby od czasu do czasu zamieścić recenzję książki ;)

      Usuń
  7. Słyszałem już o tym portalu. Ciekawa inicjatywa dla książkoholików.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również nie słyszałam o tym portalu chętnie tam zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście jeszcze nie słyszałam o tym portalu ale obiecuję że mu się bliżej przyjrzę w wolnej chwili :) Świetnie, że takowe powstają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super opcja również dla początkujących recenzentów.

      Usuń
  10. Nie wiedziałam, że coś takiego istnieje - zaciekawiłaś mnie, muszę koniecznie sprawdzić ten portal

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba tam zajrzę 😀 ostatnio chwyciłam się za czytanie (od początku do końca) i dobrze wiedzieć czy wybrana książka dobrze się zapowiada 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię się wcześniej zorientować w temacie 😁

      Usuń
  12. ja często się inspiruję recenzjami, czasami idę do biblioteki i nie wiem co wybrać, ale zazwyczaj idę z listą

    OdpowiedzUsuń
  13. Od roku korzystam z czytam pierwszy i jestem zadowolona. Dzięki niemu czytam pozycje, za które pewnie nigdy bym się nie zabrała ��
    Pozdrawiam!
    Recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Dzięki temu odkryłam wielu wspaniałych autorów :)

      Usuń
  14. Też miałam dziś publikować wpis o Czytam Pierwszy, ale zmienie plany (chyba)😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sensu zmieniać planów :D Chętnie przeczytam Twoja recenzję!

      Usuń
  15. Nie słyszałem o tym portalu. Już przesyłam linka znajomym książkoholikom.

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie portal dla mnie. Prześlę część swojej pierwszej książki do oceny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tego portalu juz lecę mu się przyjrzeć

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za polecenie tego portalu :) Bo mimo, że miejsca mi brak nadal kolekcjonowanie książek to mój konik :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Będę chciała zajrzeć w wolnej chwili na ten portal.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszędzie teraz zapach tych truskawek :P Aż poczułem go z Twoich zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzisiaj się zarejestrowałam i próbuję się odnaleźć na tym portalu. Przyznam, nie lada wyzwanie, szczególnie, gdy nie wiem, gdzie mogę zgłosić moje polubienie social mediów.
    W każdym razie przybijam piątkę jak książkoholik książkoholikowi! :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty