Blada Śniąca - Samantha Shannon

Blada Śniąca to prequel bestsellerowego cyklu The Bone Season (Czas Żniw). Wprowadzenie do wyjątkowego, magicznego świata stworzonego przez Samanthę Shannon, który pokochały tysiące czytelników. Poznajemy tutaj początki Paige Mahoney, która stawia swoje pierwsze kroki jako jasnowidz Blada Śniąca pod czujnym okiem mim-lorda Jaxona Halla.


Czas Żniw chciałam przeczytać już od dłuższego czasu, niestety jeszcze nie zdążyłam. Dlatego z chęcią zaczęłam od prequela,  będącym nie tylko początkiem losów młodej Paige, ale również moją pierwszą książkę jeśli chodzi o twórczość Samanthy Shannon. Jej styl, o ile mogę go w pełni ocenić po tych 120 stronach, jest przyjemny w odbiorze, tym chętniej sięgnę po cykl The Bone Season.

Główną bohaterką jest tytułowa Blada Śniąca, wcześniej wspomniana Paige. Jako początkująca jasnowidz pracuje dla gangu Siedmiu Pieczęci. Jak to nowicjusz zostaje zawalona papierkową robotą i siedzi cicho nie wychylając się spoza przyznanych jej obowiązków. Pewnego dnia jednak przychodzi wiadomość o grasującym w mieście niebezpiecznym duchu, którego oczywiście chcą usidlić. Paige przełamuje się w końcu, by zawalczyć o swoje i zostaje doceniona. W końcu otrzymuje zlecenie na miarę swoich możliwości.

"Tym razem jednak uczucie frustracji, które od ostatnich trzech miesięcy kotłowało się pod moimi żebrami, zaczęło już kipieć i zdobyłam się na: - Wolałabym zostać. Jaxon uniósł wysoko brwi. Cały mój żar determinacji zmienił się w jednej chwili w lód."

Poznajemy panujące w tym magicznym świecie reguły, hierarchię wśród członków gangów. Dowiadujemy się w jaki sposób Paige poznała swojego sprzymierzeńca i jak trafiła do gangu. Odkrywamy Londyn roku 2065, chociaż chętnie przeczytałabym więcej na ten temat - może w kolejnych częściach będzie mi dane. Zaintrygowała mnie również makabryczna historia duchów przedstawiona w książce. 

"Kiedy złapałam oddech, Anne Naylor przysunęła się do mnie tak blisko, że nieomal dotykała mojej twarzy. Każdy włosek na moich ramionach stanął na baczność. - Ona juz cię nie skrzywdzi - powiedziałam do niej nieco głośniej niż szeptem. - Obiecuję. Wydawało mi się, że poczułam niewielką łunę w zaświatach. Anne otarła się o moją aurę, zostawiając na mojej skórze warstwę szronu, i wymknęła się po cichu z podwórza."

Moje pierwsze spotkanie ze światem Czasu Żniw oceniam na udane i oczywiście chce więcej. W najbliższym czasie postaram się przeczytać kolejne tomy i być może zrecenzować.  

Być może czytaliście już wcześniejsze tomy, jak oceniacie prequel? Jeśli nie mieliście do czynienia z serią The Bone Season zachęcam Was do nowej przygody czytelniczej. 

Czytam Pierwszy

Komentarze

  1. Zupełnie nie znam ani tej autorki ani serii :) U mnie na tapecie ostatnio seria z Chyłką :) ale jak skończę to może sięgnę po jakieś Twoje polecenie! Miłych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Chyłki też jeszcze nie czytałam, ale serial był całkiem całkiem ;)

      Usuń
  2. Zaciekawiłaś mnie, temat dla mnie. Muszę poszukać w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypuszczam, że seria może spodobać się mojej córce, chętnie podsunę jej pomysł na tę przygodę czytelniczą. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obiła mi się o uszy autorka, ale jak do tej pory nie sięgnęłam... Chociaż mam na liście książek, które chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka jest bardzo popularna wśród polskich czytelników :)

      Usuń
  5. Nie znam tych książek, pewnie dlatego, że raczej gustuję w innych gatunkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też gustowałam w innych, ale się przekonałam i warto było :)

      Usuń
  6. Nie znana mi książka, aż dziwne. Ale z drugiej strony, ostatnio ograniczam się do dwóch temtyk k tego co znajdę na Legimi 🙈

    OdpowiedzUsuń
  7. Ksiązka zapowiada się bardzo ciekawie, choć nie słyszałam o niej wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej serii, a lubię fantasy, muszę poszukać w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy ta część będzie już dostępna w biblio, ale na pewno wcześniejsze będą :)

      Usuń
  9. Twoja recenzja zapowiada ciekawą serię. Któż to wie, może się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się skusić, ja nie żałuję i biorę się za pozostałe części serii. :)

      Usuń
  10. Przyznam, że też mnie zaciekawił :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa recenzja. Jestem zupełnie nie w temacie takiej twórczości ale zainteresowałaś mnie wielce 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja recenzja się spodobała 😁

      Usuń
  12. Ja właśnie szukam książek na wakacyjne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam pojęcia o istnieniu tej serii i coraz bardziej dopada mnie myśl, że jestem z tym mocno w tyle.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty