Enola Holmes. Sprawa leworęcznej lady - Nancy Springer

Enola Holmes, siostra słynnego detektywa Sherlocka, ma zaledwie czternaście lat, lecz sprytu i pomysłowości mogłby jej pozazdrościć nawet jej brat. Mimo młodego wieku przeszła już tak wiele, lecz jest wspaniałą osóbką, z którą - pomimo różnicy wieku - z przyjemnością chciałabym się zaprzyjaźnić. Enola Holmes powraca w drugim tomie pod tytułem Sprawa leworęcznej lady, tym razem zapewni czytelnikom jeszcze więcej emocji i wrażeń już od pierwszych stron powieści.


Enola świetnie urządziła się w Londynie, co poniekąd zawdzięcza swojej matce - zadbała o środki finansowe dla córki. Myślę, że nie tylko to, ale również sposób w jaki wychowała ją pani Holmes sprawił, że Enola podołała wszelkim przeciwnościom losu i potrafi zadbać o siebie. Jeśli byłaby chowana jak większość panien z dobrych domów, za pewne nie przeżyłaby doby w tym wielkim, pełnym zagrożeń mieście. Matka zawsze twierdziła, że najlepiej poradzi sobie sama. Enola - alone - sama...

Młoda pani detektyw jest mistrzynią kamuflażu, teraz nie tylko wykorzystuje gorset i inne wypychacze, ale potrafi zmieniać nawet kształt twarzy. Ma kilka przebrań, fałszywych tożsamości, które pomagają jej w pracy, jak również w pomaganiu innym. Nie zapomniała o tych, którzy żyją w największej biedzie na ulicach Londynu. Samo miasto jest przedstawione jako mroczne, pełne tajemnic i niebezpieczeństw, aż czuje się jego klimat i gryzące w oczy opary smogu.


Enola trafia na trop pewnej zaginionej lady, która stała się ofiarą przestępstwa. W międzyczasie odkrywa, że brat nie ustaje w jej poszukiwaniach i odkrywa jej tajną korespondencję z matką w gazecie. Młodsza siostra Holmesa znów zagra mu na nosie i wyprowadzi go w pole. Chociaż Sherlock będzie blisko i staną niemal twarzą w twarz - i tym razem również uda jej się uciec. Bardzo ciekawi mnie co stanie się dalej z Enolą, czy matka w końcu się ujawni i jak długo uda się prowadzić siostrze grę ze straszymi braćmi. Czekam na kolejne tomy tej fantastycznej powieści.  

www.czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Żałuję że brak mi czasu na czytanie książek 🙈 z chęcią bym ją przeczytała, takie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  2. Łoo, nie wiedziałem nawet o istnieniu takiej serii. Bardzo lubię postać Sherlocka, trzba teraz poznać jego siostrę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Myślę, że się skuszę na przeczytanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że się skuszę na przeczytanie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe książki. Z chęcią po nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio niestety brak mi czasu na czytanie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam książki o Sherlocku Holmsie, przygody jego siostry na pewno przypadną mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio jakoś brak mi czasu na czytanie, ale może się skusze

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam już gdzieś tę serię. A że lubię wątek detektywistyczny, to mówię jak najbardziej "Tak" tej lekturze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie zapowiada się jak coś co lubię :D

    MilGor

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam na półce pierwszą część, liczę, że będzie dobra :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka zapowiada się ciekawie, ale muszę się przyznać, że nigdy nie przepadałam za książkami o Sherlocku Holmsie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawet nie wiedziałam, że detektyw Holmes miał siostrę. Dla fanów gatunku pozycja obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się naprawdę ciekawa seria dla młodego czytelnika.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, nie miałam pojęcia o potomkini Sherlocka! Z radością rozejrzę się za książkami z serii :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow. Pierwszy raz o niej słyszę. Z przyjemnością poznam tę serię. Mam nadzieję, że już wkrótce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty