Książkowe podsumowanie roku 2019

Rok 2019 to zdecydowanie najlepszy rok jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek. Zawsze czytam dla przyjemności dlatego staram się omijać wszelkiego rodzaju wyzwania kto przeczyta więcej. Starałam się, aby była to przynajmniej jedna książka tygodniowo - jeśli chodzi o moje dorosłe książki. Bowiem oprócz tego na naszych półkach jest sporo literatury dziecięcej i to właśnie jej przeczytałam najwięcej swojemu dziecku w ubiegłym roku. Niestety nie znam dokładnej ilości, ale myślę, że było to na pewno drugie tyle co moich. Czytaliśmy bowiem sporo i niekiedy co tylko wpadło nam w ręce. Dominowały tutaj Biuro detektywistyczne Mai i Lassego, Mama Mu, Nela oraz wiele dziecięcych nowości oraz klasyki, która gości na półkach jeszcze od mojego dzieciństwa.



Teraz może przejdę do tego ile książek przeczytałam - odnotowałam 50 książek, lecz mogłam coś pominąć na początku roku - wtedy jeszcze nie spisywałam wszystkich swoich przeczytanych pozycji. Wśród nich były w większości wersje papierowe, jeden ebook (Strange the Dreamer) oraz audiobook (Pomnik cesarzowej Achai), którego niestety niedosłuchałam do końca, lecz przeczytałam resztę w wersji książkowej. Nie będę ukrywać - wersje multimedialne nie są dla mnie. Ebooki mnie irytują, natomiast audiobooki gwarantują szybki sen, nie ważne jak byłyby ciekawe. ;)

Jeśli chodzi o gatunki zdecydowanie dominuje u mnie fantastyka i nie jest to żadne zaskoczenie - od kilku lat czytam nałogowo książki fantasy. Drugie miejsce to kryminały, cenię sobie dobre komedie, zdarzały się również inne gatunki, niestety niektóre eksperymenty nie były udane. Spróbowałam swojego pierwszego romansu, tudzież erotyka i utwierdziłam się w przekonaniu, że nie warto. Była to jedyna książka w moim życiu, którą nie skończyłam czytać, a chwile spędzone nad nią to była prawdziwa katorga i strata czasu. Poniżej grafika z serwisu granice.pl, gdzie starałam się wrzucać na bieżąco przeczytane książki, tutaj przedstawione na wykresie wg gatunku.
Drugie miejsce to książki dla młodzieży dlatego, że sporo z książek fantasy i kryminałów to książki katalogowane również jako młodzieżówki. Od razu człowiek czuje się młodziej. ;)

Postanowiłam zrobić moje top 10 książek, które mnie zachwyciły, zapadły w pamięć, wzbudziły emocje, rozbawiły - tych najlepszych, chociaż bardzo ciężko było wybrać tą 10tkę! Przyjmijmy, że żadnej nie wyróżniam jako najlepszej i wszystkie z niżej wymienionych są równoważne, decyduje o niej kolejność czytania.

1. Muza koszmarów, L. Taylor -  kontynuacja Marzyciela (Strange the Dreamer), świetna fantastyka, czekam na kontynuację!

2. Królewski zdrajca, J. Wheeler - trzeci tom z serii Królewskie Źródło, osadzone w ciekawej krainie fantasy, czekam na polskie wydanie czwartego tomu, którego póki co ani widu, ani słychu...

3. Harda Horda, Antalogia - kilkanaście świetnych opowiadań z gatunku fantastyki, które napisały wyłącznie kobiety, udowaniają, jak cudowne pomysły na opowieści mogą wyjść spod ich pióra.

4. Różany eter, J. Gambrot - piękna opowieść o pierwszych w Europie studentkach medycyny, tajemnicza, z dreszczykiem i wieloma ciekawostkami naukowymi. Czekam na kolejne książki pani Julii!

5. Dzikie dziecko miłości, A. Jadowska - wielki powrót Dory i innych mieszkańców Thornu, czyli to na co czekaliśmy od czasów zakończenia heksalogii.

6. Skarb Getta, A. Michejda - miłe zaskoczenie, powieść detektywistyczna dla młodzieży w stylu Pana Samochodzika.

7. Mroczne umysły. Stranger Things, G. Bond - prequel serialu Stranger Things, mroczny i zaskakujący, dzięki niemu zaczęłam oglądać ST.

8. Enola Holmes. Sprawa leworęcznej lady, N. Springer  - drugi tom z serii przygód młodszej siostry Holmesa, jeszcze lepszy od pierwszego, tajemniczy i wciągający od pierwszych stron.

9. Pan Przypadek i cykliści, J. Getner - ósmy tom cyklu o detektywie Jacku Przypadku, który z tomu na tom jest jeszcze lepszy i jeszcze ciekawszy.

10. Przygody małego duchołapa, A. Jadowska, M. Babińska - pięknie wydana pozycja dla dzieci i dorosłach o przygodach młodego Piotrusia Duszyńskiego znanego z innych powieści Jadowskiej Witkacego.

Warto wspomnieć tutaj o cyklu Kłamca, który pochłonęłam w tym roku, ostatnią książką przeczytaną w ubiegłym była właśnie czwarta część serii pt. Kill'em All. Została ona wydana w nowej wersji przez wydawnictwo SQN. Jeśli chodzi o wydawnictwa książkowe, to właśnie SQN dominowało pośród przeczytanych przeze mnie książek, a było to 20 pozycji. Na drugim miejscu wydawnictwo Jaguar, następnie Poradnia K i Oficyna 4em.

26 z przeczytanych książek to pozycje, które zamówiłam i zrecenzowałam na portalu Czytam Pierwszy. Wiele książek kupiłam i dostałam w zeszłym roku, lecz niektóre leżą w stosach wstydu i czekają na przeczytanie... Już drugi rok na swoją kolej czeka Harry Potter i Przeklęte Dziecko oraz książka Kasi Nosowskiej. Moja seria Mistrzowie Polskiej Fantastyki to już 50 tomów, kolejne czekają na kupienie i miejsce na półce. A właściwie na nową półkę, a raczej cały regał. ;)

Jak wyglądał Wasz czytelniczy rok 2019? Jaka książka była Waszą ulubioną?

Zaczytanego 2020! 

Komentarze

  1. Piękny wynik. U mnie najwięcej było reportaży i książek popularnonaukowych, ale znalazło się tez kilka dobrych obyczajówek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym czytać wicej reportaży, ale niestety zostają zepchnięte na bok - tyle jest ciekawych książek, mam nadzieję, że kiedyś się uda przeczytać coś wartego uwagi.

      Usuń
  2. Ja nadal jestem w tyle z czytaniem :p dziecko, praca i powrót do treningów to ciężka sprawa, by ogarnąć jescze dużą ilość ksiązek. Ale powoli czytam w wolnej chwili :) Kilka lat temu biłam rekordy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, do rekordów o których czytam jest mi daleko, ale myślę, że 50 to niezły wynik jak na ilość obowiązków jakie mam na glowie. :D

      Usuń
  3. Wyszło że sporo fantasy przeczytałaś w tym roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, prawie połowa to fantastyka, bardzo lubię ten gatunek 😉

      Usuń
  4. Dobry czytelniczy rok miałaś. Czasem sięgam po fantasy, muszę sięgnąć po Jadowską.

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem niezły wynik! Mój plasuje się koło 25 książek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładny wynik, 50 książek to sporo :) Ja w tym roku niestety trochę mniej, bo jedynie 43 tytuły. Większość to kryminały i thrillery, ale nie ograniczam się tylko do tego gatunku. Najbardziej podobały mi się w tym roku książki "Coraz większy mrok" Colleen Hoover oraz "Listy do A. Mieszka z nami Alzheimer" Anny Sakowicz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam osoby, które tak dużo czytają dla przyjemności. Ja tylko czytam techniczne książki i te, które mnie uczą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję takiej liczby książek na liście. Mnie się chyba nie udało dobić do 50, ale też nie próżnowałam. I całkiem sporo książek dla dzieci też mam na koncie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja do tej pory nie policzyłam ile pozycji przeczytałam w 2019 roku. Ale uważam Twój wynik za bardzo dobry. Ten rok u mnie rozpoczął Sapkowski i powrót do sagi o Wiedźminie.

    OdpowiedzUsuń
  10. 50 książek to sporo. Dokładnie tyle ile sama chciałabym przeczytać w 2020.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w tym roku zamierzam wreszcie dokładnie spisywać bo niby zaczynam A potem zostawiam to wszystko. Fajnie, że są u Ciebie różne gatunki. Życzę wielu wspaniałych książek na ten nowy rok. I jeszcze więcej przeczytanych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o tym portalu, zaciekawiłaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo zacny wynik, ale pamiętaj, że nie liczy się ilość, a jakość. ;) Gratuluję tylu przeczytanych pozycji, u mnie gatunkowo pewnie byłoby podobnie, że w większości byłaby to fantastyka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. My jak zwykle zostaniemy przy książkach dla dzieci 👍

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne podsumowanie. Życzę dalszych sukcesów w czytaniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję - świetny wynik, u mniej tylko kilka książek.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny wynik! Ja nie potrafiłabym wybrać najlepszej książki 2019 roku...

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja przerobiłam najwięcej książek dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty