Pan Przypadek i cykliści - Jacek Getner

Kiedy czytałam pierwszy tom przygód Pana Przypadka nie przypuszczałam, że ta seria aż tak się rozrośnie. Nic dziwnego, bowiem cykl ten ma wielu wiernych fanów, a sam Jacek Przypadek bawi nas i zaskakuje już od lat. Komedia kryminalna to gatunek, który świetnie trafia w mój gust. To już ósmy tom i ósme spotkanie z bohaterami książek Jacka Getnera - to jak spotkanie ze starymi, dobrymi przyjaciółmi! Miło wracać na kartach książki do znanych już postaci, jak też poznawać nowe, równie ciekawe osobowości.


Pierwszą nowością w tym tomie jest to, że znany wszystkim ze swoich biegów i przygotowań do maratonu detektyw Przypadek przesiada się na rower! Zagadka jego codziennych biegów i przygotowań do maratonu została rozwiązana, a sam Jacek docenia wygodę i szybkość swojego dwukołowego pojazdu. W ten sposób może rozwiązywać swoje zagadki jeszcze szybciej. Wciąż bawi jego poczucie humoru, co jest niezmienną stałą w każdym tomie. 

Pan Przypadek i cykliści to nie tylko sarkastyczny Jacek, ale również inne, zabawne postaci. Na pochwałę zasługują nowe sąsiadki Przypadka, które opiekują się mieszkaniem pani Irminy podczas jej nieobecności - ich dialogi i przekonanie o wynikach śledztwa wzbudzają wręcz wybuchy śmiechu. Jak zwykle w formie jest również komisarz Łoś, któremu jednak ostatnio do śmiechu nie jest. Ten policjant nie wyobraża sobie już swojej służby bez Jackowej pomocy, toteż i on będzie starał się pomóc detektywowi.


Każdy tom przygód Pana Przypadka to jakaś szczególna grupa społeczna, tym razem są to cykliści. Walki o granty, szemrane interesy fundacji, wyścigi na dwóch kółkach, a między tym miłość, zdrada, oszustwa i morderstwa. Świetnie przedstawione są tamtejsze rozgrywki, postaci, z których wad i zachowań lekko podśmiechujemy się, jak zwykle ze smakiem i delikatnym pstryczkiem w nos. Bardzo lubię za to książki o detektywie Przypadku.

Polecam fanom komedii i kryminałów, jak również obu tych gatunków. Dobra zabawa gwarantowana! Ja czekam z niecierpliwością na kolejny, dziewiąty tom. Zakończenie zostawia bowiem wiele znaków zapytania. 

www.czytampierwszy.pl 

Komentarze

  1. Bardzo lubię kryminały. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię czytać kryminały, więc myslę,że by mi się spodobało :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem fanką żadnego z tych gatunków, mimo to czuję się zachęcona Twoją recenzją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowy pomysł na powieść kryminalna z nutką komedii. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już kiedyś o tej serii z chęcią sięgnę po nią w przyszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kryminały i po Twojej recenzji sądzę, że to seria dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam autora, ani innych jego książek, ale uwielbiam kryminały ! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. Kryminały to jak najbardziej moja bajka. Lubię takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli można czytać odrębnie te części?

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Jacka Przypadka i jego przygody :) To naprawdę świetny cykl komedii kryminalnych, bez porównania z wieloma propozycjami wydawniczymi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tej książce, wydaje się interesująca, na pewno Pan przypadek ma ciekawe obserwacje tych grup społecznych 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. O kurcze, to ja muszę zacząć od początku. Nie czytałam ani jednej książki z tej serii.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty