Kroniki Jaaru. Księga Luster - Adam Faber

Kroniki Jaaru. Wreszcie! Tyle czasu odkładałam lekturę tej serii... Wreszcie nadeszła ta wiekopomna chwila, luty 2020 - ten miesiąc upłynie mi i Wam pod znakiem Kronik Jaaru, bowiem zagości tu cała seria. Jeśli chodzi o wygląd książki, to jestem książkową sroką - nie mogę przejść obojętnie obok pięknych wydań. Do tego heksalogia, aż 6 tomów w cudownej oprawie. Czy mogłam im odmówić? Nigdy! Jakie to szczęście kiedy okazuje się, że wnętrze jest równie dobre, co zawartość. Kto bowiem nie lubi zanurzyć się w magicznym świecie i zapomnieć o szarej rzeczywistości?



Księga Luster to pierwszy tom serii Kroniki Jaaru, która opowiada o losach nastoletniej czarownicy Kate. Ten tom to wprowadzenie do magicznego świata Jaaru, czarowic i ferów oraz innych zaczarowanych stworzeń. Myślę, że fani Harrego Pottera oraz innych książek o podobnej tematyce powinni być zainteresowani. Jest to książka polecana młodzieży, w końcu główna bohaterka ma siedemnaście lat - ale nie sugerujcie się tym. Ja jestem tego najlepszym przykładem, chociaż swoje naście miałam już wieeeele lat temu. ;)

Kate Hallander mieszka w Londynie ze swoją ciotką Hilleną, wiedzie zwykłe życie nastolatki. Pewnego dnia wszystko zmienia się diametralnie, kiedy dostaje od znajomej ciotki Księgę Luster. Kate odkrywa, że poza światem który zna, istnieje również magiczna kraina Jaaru, natomiast ona sama (i nie tylko!) jest czarownicą. Wszystko byłoby dobrze, jednak nie zdąży nawet pogodzić się w tą myślą, ponieważ zostaje wciągnięta w wir niebezpiecznych wydarzeń. Jako niedoświadczona wiedźma będzie musiała zdać się na swoje wrodzone umiejętności, o których do niedawna nie miała pojęcia. Jakże żałuje, że nikt z bliskich wcześniej nie wyznał jej prawdy! W innych magicznych rodzinach dzieci szkolą się na czarodziejów od małego, a ona będzie miała naprawdę niewiele czasu aby nadrobić zaległości. Zło bowiem czyha za rogiem i obrało sobie ją za cel.

Kate zdecydowanie da się lubić. Nie jest jakąś głupią gąską, ma wiele sprytu i przede wszystkim odwagi. Nagle wszystko zwala jej się na głowę, ale nie poddaje się i stawia temu wyzwaniu czoła. W książce poznajemy również jej fera - Fiona, który jest przewodnikiem naszej czarownicy po cudownych zakamarkach Jaaru. Zdecydowanie ta kraina zachwyca! Fery i ferinie to jej mieszkańcy, ale również można spokać tu niezwykłe zwierzęta, takie jak jednorożce, a także niebezpieczne namhajdy w postaci likantusów. Jednak prawdziwe niebezpieczeństwo ma tak naprawdę ludzką, tudzież elfią twarz. Erato, podstępna elfka, szykuje zasadzkę na młodę wiedźmę. Rozpoczyna się walka na śmierć i życie...

Księgę Luster czyta się przyjemnie, zatapiamy się w magicznej krainie po same uszy i trudno się oderwać. Bardzo polubiłam większość postaci, mam nadzieję, że dowiem się o nich więcej w kolejnych tomach. Miło spędza się czas w towarzystwie Kate i Fiona w krainie Jaaru!

Komentarze

  1. Nie znam tej książki ale brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powieść w sam raz dla nastoletnich czytelników, choć i dorośli czasami powinni odnależć w sobje ten magiczny pierwiastek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tej serii słyszałam naprawdę sporo bardzo dobrych opinii, ale jakoś sama ciągle tytuł omijam w planach czytelniczych. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie. Myślałam nad lekturá tej serii. Zachęciły mnie do tego nie tylko recenzję, ale i videorecenzje na YT. Aczkolwiek nigdy nie byłam fanką fantasy, tak ta wzbudziła moje zainteresowanie.

      Usuń
  4. to coś dla mnie, muszę koniecznie przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie. Miłej lektury kolejnych tomów życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam wiele pozytywów na temat tej książki. Posiadam ją na swojej półce, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę ,że będzie cały cykl książek, dla miłośników tego typu na pewno ciekawa...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa pozycja, szkoda że nie mam nastolatka w domu. Wiem jednak komu mogę ją polecić

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda na ciekawą książkę. Może się za nią wezmę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam już wszystkie tomy i seria jest warta zapoznania się z nią.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyka jednak nie jest dla mnie. Zdecydowanie bardziej wolę kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyznać, że ja nie byłam nią zachwycona, chociaż zdecydowanie uważam, że im dalej tym książki z tego cyklu są lepsze (więc wierzę, że czeka Cię sporo radochy z lektury! ;)) aczkolwiek ostatni tom jeszcze przede mną. ;) Drażniły mnie jednak ewidentne podobieństwa do Harry'ego Pottera. Momentami zbyt duże podobieństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, sporo radochy miałam podczas lektury serii, ale przyznam, że Kroniki Jaaru mają coś w sobie, co mnie bardzo wciągnęło, z tomu na tom coraz bardziej. Może to ta magia Jaaru, może wykreowany przez autora świat? Koniec Ery to najbardziej emocjonująca część, polecam przeczytać!

      Usuń
  13. Serię podsunę mojej córce pod rozwagę, powinny wciągnąć ją te opowieści, klimaty, w których lubi się obracać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty