Kroniki Jaaru. Czarny amulet - Adam Faber

Czarny amulet czyli drugi tom z serii Kroniki Jaaru, opowiadającej o przygodach Kate Hallander, młodej czarownicy oraz jej magicznych przyjaciołach. Tym razem zagłębimy się bardziej w ten zaczarowany świat, pełen tajemnic i niewyjaśnionych zdarzeń.  Czarny amulet - dlaczego pani Blackout podarowała go Kate? Jaka naprawdę była przyczyna śmierci ojca Jonathana? Co skrywa Jęczący Las? Na te pytania odpowie tylko lektura drugiego tomu z serii Kroniki Jaaru. Gotowi na więcej magii?


Młoda czarownica spędza jak najwięcej czasu na magicznych naukach ze swoim ferem Fionem. Zbliżają się wakacje i Kate planuje odpoczą i spędzić je ze swoją przyjaciółką Mel pod namiotami. Jednak ciotka Hillena ma inne plany. Wraz z Selene i jej rodziną chcą wybrać się do miasteczka czarownic Hagsborough. Mają poświęcić czas nauce latania i dalszym szkoleniu w magicznej bibliotece. Jednak szybko okazuje się, że lektura książek i podbój nieba na miotle muszą poczekać. Kate zaczynają nawiedzać dziwne sny, a wszyscy wokół wydają się jej podejrzani.

W tym tomie dowiemy się więcej na temat Jonathana, którego poznaliśmy powierzchownie w Księdze Luster. Przybywa również do Hagsborough, aby przyjrzeć się bliżej rodzinnej tragedii, w której zginął przed laty jego ojciec. Jonathan odkrywa nie tylko źródło swoich dotychczasowych zdolności, ale prawdę, którą być może wolałby ostatecznie nie poznawać.

Losy Kate i Jonathana krzyżują się w końcu, złe siły sprowadzają ich do Jęczącego Lasu, będącego świadkiem strasznych wydarzeń sprzed lat. Tym razem we dwójkę stawią czoła złu, które  kryło się w sercach osób, o które by nigdy tego nie podejrzewali. Dowiemy się również więcej na temat przepowiedni oraz kamienia noszonego w sercu Kate.

Czarny amulet przeczytałam z wielką przyjemnością i bardzo szybko. Coraz lepiej poznajemy Jaar oraz świat czarodziejów i czarownic, a to niezwykle fasynująca przygoda. Magia pochłania nie tylko nowicjuszkę Kate, ale rówież czytelnika. Mam nadzieję, na równie udaną lekturę kolejnych tomów.

www.czytampierwszy.pl 

Komentarze

  1. Od czasu do czasu lubię przeczytać tego typu książki, przeznaczone dla młodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo ciekawe, nie słyszałam o niej

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam nic tego autora. Teraz za to czytam książkę dla nastolatków, "Dziewczyna z ogrodu". I całkiem mnie wciągneła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie dla mnie, za stary już na to jestem

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest coś w oprawie graficznej, że natychmiast przyciąga mój wzrok, dobrze się kojarzy i ciekawie zapowiada. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O ile książki fantasy nigdy mnie nie pociągały, to "Kroniki Jaru" wydają się naprawdę ciekawe i mogłabym je przeczytać. 👍 Musiałabym jednak zacząć od pierwszego tomu, aby mieć lepszy wgląd w fabułę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jak najbardziej polecam zacząć od pierwszego tomu. Ja zwykle sięgam, bo bardziej dojrzałe fantasy, ale postanowiłam się skusić i było warto! Koniec Ery, czyli ostatni tom, to zwieńczenie serii i bardzo mi się podobał, myślę, że zakończenie na miarę całego cyklu. ;)

      Usuń
  7. Moja kuzynka uwielbia taką tematykę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że jest pięknie wydana. Takie książki lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę że w wolnej chwili zabiorę się za ta serię

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wydana książka. Ja jednak wolę inną tematykę więc tym razem odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam dużo dobrego o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty