Korporacja Kościół - Piotr Babiński

Korporacja Kościół. Wyznania księdza to kolejna ciekawa pozycja wydawnictwa Krytyka Polityczna z serii Nie-fikcja. Autor piszący pod pseudonimem Piotr Babiński otwiera przed nami sekrety działania Kościoła Rzymsko-Katolickiego, którego funkcjonowanie przyrównuje do prężnie działającej i świetnie rozwiniętej korporacji. Jako były ksiądz, zakonnik, sam był tamtejszym korpoludkiem. Jak to się stało, że porzucił swoją korporację KRK, jak kształtowały się jego przekonania z upływem lat pracując dla niej? Koniecznie przeczytajcie!


Młodzi ludzie, wstępują w szeregi KRK z zapałem, przepełnieni radością, wierni jego zasadom. Jednak korporacja z czasem gasi ich zapał, a wszystko to o co walczyli w imię Jezusa, staje się po prostu bezwzględnym posłuszeństwem KRK, tudzież lokalnemu papieżowi - biskupowi czy też proboszczowi. Nie ma tu żadnych odstępstw od reguły, korporacja ta jest najlepsza z wszystkich możliwych. Ukształtowana przez setki lat, finansowana przez miliony wiernych - jest nie do zdarcia i będzie działać jeszcze wiele lat. 

Autor odwołuje się często do Biblii, przywołując fragmenty, które są zupełnie inaczej interpretowane przez KRK, lub wręcz ignorowane. Jak bowiem wytłumaczyć inaczej fakt, że sam Chrystus nie chciał Kościoła i kapłanów? Opowiada dużo o tym jaką władzę mają księża, jak nie można ich władzy podważać i jak jest praktycznie nieograniczona. Korporacja rządzi się swoimi prawami, których muszą przestrzegać jej członkowie, natomiast na wybryki księży można czasem przymknąć oko. Wyznaje jak dużymi pieniędzmy obracają w bogatych parafiach (nie mówiąc już o biskupiej doli) i jak muszą obejść się smakiem w tych biedniejszych. Tam natomiast można trafić jeśli się podpadnie biskupowi.

Podoba mi się to, że autor dodaje dużo ze swoich własnych przemyśleń. Nie atakuje bezpośrednio, po prostu udowadnia, że większość z zasad panujących w KRK nie ma nic wspólnego z wiarą, z tym co jest zapisane w Biblii. Wszystko to podane jest jednak z wyczuciem, bez obrażania. Chciałabym, żeby rozmowy o Kościele w przestrzeni publicznej były na takim poziomie, jaki prezentuje Babiński. Myślę, że warto pochylić się na tą książką, gdyż utwierdza nas w biznesowym charakterze Kościoła, odsłania prawdziwą twarz jego dostojników. Ciekawa lektura, która być może zmieni Wasze myślenie o korporacji KRK.

www.czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Strasznie smutne jest to, jak daleko kk odszedł od Biblii. Książka zapewne nardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od KK trzynam się jak najdalej - dla mnie to instytucja, której działania podchodzą wręcz pod sektę i grupę przestępczą. Mam wielką nadzieję, że wpływy Kościoła w Polsce wreszcie zostaną ograniczone do minimum.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam autora ani książki może wkrótce poznam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że ciężko będzie mnie namówić do spotkania z książką o takiej tematyce, jakoś tak nie mam potrzeby, aby sięgać po takie przygody czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam jedną książkę tego wydawnictwa i wystarczy. Na tę jakoś nie mam ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  6. okładka i recenzja świetna

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mam na swojej półce ,,przeczytaj jak będzie czas". A że czas jest, to niebawem pewnie się z nią zapoznam. Tym bardziej po Twojej super recenzji, bo bałam sie lekko zbytniego ataku i niepotrzebnych, nadmuchanych negatywnych emocji. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Totalnie nie spodziewałam się tego typu książki, a tu o proszę, zaskoczenie i ciekawość w pełni usatysfakcjonowana!: )

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam ostatnio zakonnice odchodzą po cichu. I okazuje się, że zakony też zabijają wiarę

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam autora ani książki , ale wydaję sie intrsująca

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiara i kościół już od dawna nie idą w parze w naszym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z jednej strony o wielu rzeczach wiedziałam, z drugiej to przerażające. Pałace, bale, a brak miłości do bliźniego, wręcz odrzucanie potrzebujących. KK już od dawna ma niewiele wspólnego z doktrynami jakie próbuje głosić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty