Złodziej dusz - Aneta Jadowska

Pamiętam jak 7 lat temu z biblioteki moja mama przyniosła mi Złodzieja dusz, pierwsze wydanie, może z niezbyt trafioną, ale intrygującą okładką. Tak to właśnie zaczęła się moja przygoda z heksalogią o Dorze Wilk oraz kolejnymi książkami Anety Jadowskiej. Teraz seria powraca w cudownym wydaniu z okładkami i ilustracjami Magdaleny Babińskiej. Jeśli jeszcze nie czytaliście, najwyższa pora nadrobić w nowym wydaniu!


Jakże miło było wrócić do przygód Dory po kilku latach! Przypomnieć sobie historię wiedźmy i jej przyjaciół, odkryć na nowo szczegóły jej pierwszego śledztwa w magicznym świecie. W Złodzieju dusz zaczyna się przygoda Dory jako namiestniczki Thornu. W magicznym Toruniu, Thornie, zaczynają ginąć w niewyjaśnionych okolicznościach nadnatrualni. Kto stoi za tymi zbrodniami? Sprawę zbada wiedźma, która w świecie ludzi jest policjantką. 

Dora Wilk to wyjątkowa postać - wychowała się w zupełnie niemagicznym domu, wsród normalnej rodziny. Dopiero jako nastolatka poznała swoje magiczne zdolności, odnaleziona przez swoich przeszła magiczne szkolenie i teraz próbuje żyć w miarę normalnie - pracując jako policjantka w Toruniu, wieczory spędzając w Thornie, w swoim ulubionym pubie Szatański Pierwiosnek. Jednak pewnego dnia wszystko ma się zmienić, za sprawą zadania od Starszyzny. Dora ma wyśledzić i namierzyć sprawcę tajemniczych porwań nadnaturalnych. Giną wampiry, wilkołaki, wiedźmy, a przede wszystkim przyjaciółka Wilk, Katia, która jest nekromantką. Teraz jest to również osobista sprawa wiedźmy i za wszelką cenę postanawia jej pomóc.

Podczas śledztwa u boku Dory pojawiają się dwie równie wyjątkowe postaci, chociaż z całkiem innego systemu. Diabeł Miron i anioł Joshua, z którym relacje z początku nie będą łatwe. Między tą trójką wytwarza się w końcu szczególna więź, która zmienia ich życie. Łączy ich miłość, ale ta przyjacielska. Takie wsparcie przyda się Dorze podczas śledztwa - będzie bardzo niebezpiecznie.

Dora Wilk jest wiedźmą płodności, ale również odziedziczyła magię Pani Północy. Te dwie sprzeczne siły w wyjątkowy sposób tworzą jej moc. Dora jest niezwykle podatna na uczucia, dotyk, a zarazem waleczna, czerpiąca siłę z północnego wiatru. W książce mamy wątki pełne czułości i ciepła, ale również poleje się krew! Nie brakuje tu emocji, wrażeń i akcji, szczególnie w podczas ostatecznego starcia z wrogiem.

Wspaniała przygoda, pełna zwrotów akcji i magicznych postaci. Jeśli lubicie powieści w stylu urban fantasy zachęcam do przeczytania - a to dopiero początek przygody z heksalogią o Dorze Wilk!

www.czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Słyszałam sporo dobrego o twórczości tej autorki, ale nie miałam okazji nic czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam jedną książkę i przyznam, że sympatycznie spędziłam czas. :)

      Usuń
  2. Spróbuję namówić córkę na tę przygodę czytelniczą, myślę, że to może być coś właśnie dla niej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, fantastyka to nie mój gatunek, dlatego tym razem odpuszczę sobie lekturę tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w ogóle nie znam tytułu, ale może warto sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znam tej książki ani autorki, a recenzja brzmi intrygująco

    OdpowiedzUsuń
  6. Mignęła mi już ta ksiązka :) Chcę ją koniecznie przeczytac :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy tom ogromnie mi się podobał, kolejne jednak już tak mnie nie wciągnęły.

    OdpowiedzUsuń
  8. No i znów sobie obiecuję, że sięgnę po Jadowską.

    OdpowiedzUsuń
  9. Policjantka z magicznymi zdolnościami - ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nawet i nie książka będzie się podobać

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty