Queen. Nieznana historia - Peter Hince

To nie jest kolejna biografia Queen - to zbiór niezwykłych, nieznanych opowieści z życia Petera Hince'a, pseudonim Ratty, który miał tę przyjemność współpracować z zespołem przez wiele lat. Niektóre z nich są wręcz nie do uwierzenia, oddają klimat tamtych lat i przede wszystkim ukazują relacje jakie panowały między członkami zespołu i ekipy. Nie brakuje szalonych wyskoków z serii sex, drugs & rock'n'roll, ale jest również miejsce na refleksję. Myślę, że żaden fan nie powinien przejść obojętnie obok tej pozycji. 


Kiedy Ratty dołączył do ekipy Queen był młody, ale ceniony za swoją pracę z poprzednim zespołem. Nic dziwnego, że podbił serca członków zespołu. Nikt tak jak Peter nie potrafił odgadnąć czego chce Fred tylko po geście czy mimice twarzy. Taki techniczny to skarb, z czego zdawali sobie sprawę. Peter dzięki współpracy z Queen zwiedził kawał świata, a przede wszystkim wymarzone Stany. Książka daje ciekawe światło na pracę zespołu: ile zaangażowania i pieniędzy wymaga jeden koncert, a co dopiero cała trasa z najlepszym rockowym zespołem na świecie!  

Peter i ekipa stawali nie raz na głowie, aby spełnić zachcianki zespołu, jednak zawsze czuł się równy członkom Queen, potrafił się postawić. Wszystko to odbywało się w atmosferze wzajemnego szacunku i nie jednokrotnie - imprezowego humoru. Nie jedną szaloną imprezę przeżyli wspólnie i nie jednego kaca razem leczyli. Hince opowiada o naprawdę zwariowanych przypadkach, które wydarzyły się jemu i innym technicznym, jak również samemu zespołowi. Techniczni jednak wiedzieli na co mogą sobie pozwolić - podczas koncertu i pracy przy nim zawsze byli w pełni gotowości i trzeźwi - jak to prawdziwi profesjonaliści.

Peter Hince przedstawia zespół i Freddiego takimi, jakimi byli naprawdę, nie koloryzuje ani nie demonizuje. Nigdy też nie zdradza intymnych szczegółów. Podziwia ich talent i wyraża się z szacunkiem, choć czasem nie boi się nazwać Mercurego starą pierdołą, kiedy trochę przesadza ze swoimi fochami. Wszystko jednak w granicach dobrego smaku. Ratty skupia się raczej na swoich wrażeniach związanych z pracą z zespołem, jak również na realiach ówczesnego przemysłu muzycznego. To były naprawdę szalone czasy, które już nigdy miały się nie powtórzyć.

Komentarze

  1. Z miłą chęcią przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem fanką, ale i tak bym przeczytała 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Super książka dla fanów i nie tylko

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za biografiami, ale muzycy przeważnie wiodą ciekawe życie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie sądzę, aby to była książka dla mnie, jednak fani Queen na pewno uznają to za ciekawy nabytek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam fanką, i za biografiami jakoś nie przepadam. Dla fanów z pewnością to świetna pozycja

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten zespół to legenda, myślę że książka nei tylko fanów może zainteresować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, książka nie tylko dla fanów, świetnie ukazuje życie muzyków i ich ekipy w tamtych czasach.

      Usuń
  8. kusi mnie ta książka, chociaż nigdy nie byłam wielką fanką to warto poznać tę historię

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsze słyszę o tej książce, chyba jakaś nowość to jest.
    PS. Chyba powinno być tę przyjemność o tutaj : który miał tą przyjemność współpracować z zespołem przez wiele lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka nie tak dawno wydana, teraz wyszło drugie wydanie. PS. Faktycznie literówka się wdarła, dzięki! ;)

      Usuń
  10. Jestem fanką Queen, ta książka to coś co powinnam mieć w swojej biblioteczce. Mam już cztery pozycje związane z tym fenomenalnym zespołem. W tym przepięknie ilustrowaną bigografie Freddiego Mercurego. Jakiś czas temu kupiłam też Funko Popa legendy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też marzę o Popie Freddiego, muszę sobie sprawić!

      Usuń
  11. Niexjestem fanką tego zespołu, ale dla jego wielbicieli taka książka to na pewno nie lada gratka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty