Kroniki Jaaru. Koniec Ery - Adam Faber

Trudno uwierzyć, że to już koniec serii, tak bardzo przywiązałam się i polubiłam bohaterów. Koniec Ery, czyli ostatni tom Kronik Jaaru wzbudził we mnie mnóstwo emocji, książkę pochłonęłam w jeden dzień pomimo jej objętości. Zdecydowanie udane zakończenie serii, zostaje w pamięci. Książka pozwala się zatopić w magicznym, świetnie wykreowanym przez autora świecie. Pełna wrażeń, nie pozwoli Wam się nudzić i wciągnie do ostatniej strony. Polubiłam ten magiczny świat i jego bohaterów, z chęcią do niego jeszcze wrócę! 


Trwają święta i wszyscy czarownicy w swoich domach oraz fery w Jaarze spotykają się, aby przeżyć je wspólnie. Jednak spokojne świętowanie nagle zostaje zakłócone przez niezwykłe wydarzenie - w domu Hilleny Hallander pojawia się niebieskie maleństwo. Ten niepozorny niemowlak w dość osobliwym kolorze naprawdę namiesza w jej życiu! W międzyczasie Strażnicy Kamieni mają do wykonania ważną misję - muszą odnaleźć wszystkie z dwunastu darów Danu. Wyprawy te są niebezpieczne, pełne zwrotów akcji. Przynosza jednak niezbędne doświadczenia, dają naszym bohaterom do myślenia i pozwolą w lepszym zrozumieniu samego siebie, a przede wszystkim wiary i własnych możliwości. A będą one im potrzebne w ostatecznym starciu ze złym.

Przeklęty jest w pełni sił, w jego królestwie nie brak mrocznych, odrażających stworzeń. Większość z nich niestety została zmuszona aby mu służyć. Aby odkryć zamiary Wielkiego Pana, Fione z Dianą posłużą się jednym z nich, wilkołakiem, który okaże się nieprzypadkową postacią. Niezwykła więź połączy z  nim Dianę, choć z początku będzie się go bała, wręcz brzydziła. Dziewczyna odkryje jak niezwykła może być siła uczuć, jak może pokonać wszelkie bariery.

Ta część na pewo przynosi wiele niespodzianek i jak już wspominałam, mnóstwo emocji. Nie spodziewałam się takiego zakończenia, ale było ono na miarę całej serii - naprawdę świetne! Wszystkie sprawy zostają wyjaśnione, poznajemy w pełni historię, której części odkrywaliśmy wraz z kolejnymi tomami. Bardzo polubiłam bohaterów, chociaż Kate jest główną postacią, każda z nich ma swoje pięć minut i odgrywa znaczącą rolę w całej opowieści. Autor przygotował mnóstwo związanych z nimi niespodzianek dla czytelnika, myślę, że będziecie wiele razy naprawdę zaskoczeni.

Przygoda czytelnicza w postaci Kronik Jaaru właśnie dobiega końca - Koniec Ery rozprawia się z duchami przeszłości, a historia zatacza krąg. Magia, która przez wszystkie tomu towarzyszyła czytelnikowi znajdzie swoje ujście podczas ostatecznej rozgrywki - żaden z fanów serii nie będzie zawiedziony, to po prostu trzeba przeczytać!

Komentarze

  1. Kojarzę serię, ale niestety to już nie mój target wiekowy i obawiam się, że dość mocno bym się nią rozczarowała ;) Ale dobrze, że Ci się podobała, do takich serii najlepiej się wraca <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię fantastyki, jednak ta seria w jakiś sposób mnie zaintrygowała. Możliwe, że sięgnę po wszystkie części. Jak na razie spotkałam się na blogach z samymi pozytywami na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ani o całej serii. Jednak z Twojego opisu czuje, że to moje klimaty i dopisuje sobie całą serię do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja dość ciekawa, ale ja nie przepadam jednak za fantastyką. Mojemu synowi by się spodobała z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę że tytuł znajdzie swoje czytelniczki, ja jednak sie do nich nie zaliczam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzę serie , koleżanka mi o niej opowiadała ale moze sama się do niej przekonam super recenzja

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mój klimat, ale okładka ładna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, że mi przypomniałaś o tej serii, ponieważ przeczytałam pierwszy tom i mi się bardzo spodobał, ale to było dawno temu, a teraz koniecznie muszę wyszperać ją z zakamarków mojej biblioteczki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja głównie czytam thrillery. jednak myslę,że ta pozycja by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. co Ty mi robisz! przecież muszę czytać też inne książki, a nie tylko te polecane przez Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dopiero zaczynam przygodę z Kronikami Jaaru Adama Fabera. Mam nadzieję, że i ja się na niej nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Kochasz czytać książki? Zarejestruj się i otrzymaj za darmo książkowe nowości!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty